Perfil Laura Coma

19 d'abril de 2012

Sóc la Laura Coma, editora d’ofici, i llicenciada en filologia catalana i en teoria de la literatura i literatura comparada. He treballat en diferents editorials i institucions amb tasques diverses (bàsicament edició, redacció, correcció i traducció), i actualment em dedico al desenvolupament del llibre de text digital en una editorial de l’àmbit educatiu.

Què et va atreure i com et vas vincular com a docent al Màster en gestió cultural?

Considero que la gestió cultural en la seva vessant professionalitzadora és una “sortida” magnífica per a aquells que s’han format i volen dedicar-se de manera professional al món de la cultura. Personalment, tenia ganes de recollir la meva experiència en el món editorial i transmetre el que sabia a aquells que hi estiguessin interessats. Penso que el món editorial és molt present en la vida de tothom, però, alhora, crec els seus mecanismes interns són força desconeguts, i fins i tot se’n té una visió idealitzada.

També m’hi vaig vincular per l’interès que he tingut sempre en l’educació en l’àmbit virtual i la relació entre l’ensenyament i les noves tecnologies, i la UOC em va semblar un lloc idoni per desenvolupar aquesta inquietud.

Quines experiències destacaries del teu pas per la UOC i de la docència al  Màster?

Potser la sorpresa més grata és descobrir que amb la docència virtual el coneixement va en totes direccions: del docent a l’estudiant, però també de l’estudiant al docent, i entre els mateixos estudiants. D’aquesta manera, tot i que partim d’una base ben concreta i d’un full de ruta previst, també intentem anar construint l’assignatura tots plegats, de manera col·laborativa, i això sempre ens enriqueix. Jo comparteixo assignatura amb un altre consultor, i a més de la tasca docent, ens han anat sorgint altres projectes a la UOC, com ara, recentment, l’adaptació dels nostres materials d’aula per a dispositius iPad, en el marc de les beques Aplica. Sempre són experiències fantàstiques de treball en equip.

Quines característiques creus que hauria de tenir la formació en aquest àmbit?

Independència, actualització i obertura a tots els àmbits de la cultura. I per la seva qualitat virtual, unes assignatures molt ben predissenyades i una atenció constant als estudiants.

Què recomanaries a un estudiant que ara comenci el programa?

L’entusiasme i les ganes d’aprendre, la majoria d’estudiants de gestió cultural ja els porten incorporats, així que simplement li recomanaria que s’hi dediqui amb constància al llarg del curs (amb major o menor intensitat), per no trobar-se a última hora amb un batibull d’informació (i de feina) difícil de gestionar. I també que es comuniqui: amb els companys, amb els consultors, etc. Que pregunti, comenti, comparteixi… Si no, l’aprenentatge virtual té un punt d’aïllament que a alguns els pot desmotivar.