Perfil Sònia Fortes

24 de juny de 2012

Em dic Sònia Fortes, sóc llicenciada en Història i l’estiu passat vaig finalitzar els estudis de Màster en Gestió Cultural (itinerari d’Indústries Culturals). Actualment col·laboro amb una galeria d’art a Barcelona, he encetat el meu primer projecte cultural i des de fa uns mesos tinc un bloc dedicat a notícies i crítiques culturals.

Què et va animar a matricular-te al Màster en gestió cultural?

Cursar el Màster en Gestió Cultural ofert per la UOC responia al meu desig de poder redreçar la meva vida professional i dirigir-la cap el sector cultural. Aquest desig ja havia arrelat amb força quan em vaig llicenciar en Història, però llavors, fa més d’una dècada, no existien uns estudis universitaris estretament relacionats amb la gestió de la cultura.

Tens relació professional amb l’àmbit de la Gestió cultural?

Acabo de posar en marxa, juntament amb unes companyes del màster, un projecte cultural amb un fort vessant social i educatiu que utilitza la fotografia tant com a eina d’expressió i creació com de coneixement. Per una altra part, estic col·laborant amb una galeria d’art amb un projecte de dinamització cultural centrat en l’art i l’artesania.

Quines experiències destacaries del teu pas per la UOC i de la teva etapa com a estudiant del Màster?

Estudiar a la UOC m’ha descobert una nova forma d’estudiar, centrada en un aprenentatge continuat i actiu. A més, i malgrat ésser un ensenyament online, les aules virtuals m’han permès interactuar enormement amb els companys/es de classe, especialment en els espais dedicats al debat. Precisament han estat aquests espais d’avaluació i intercanvi d’impressions els que m’han possibilitat conèixer les dues companyes amb les quals he pogut planificar i executar el meu primer projecte cultural a nivell professional.

Has pogut aplicar les competències i  els coneixements apresos a la teva vida laboral?

Es indubtable que sense els coneixements i competències adquirits a la UOC no hauria pogut concebre i portar a terme el projecte en el qual estic immersa ara mateix ni col·laborar amb una galeria d’art.

Com planteges ara la teva formació en aquest àmbit?

Arran la meva experiència professional recent, trobo que és summament important que tot projecte cultural tingui un significatiu vessant social, el que es podria traduir en una voluntat explícita d’apropar la cultura a aquells segments de la població que, per motius diversos – econòmics, socials o educatius -, poden considerar-la com quelcom aliè e inclús inaccessible.

Què recomanaries a un estudiant que ara comenci el programa?

Que no defalleixi pel volum de feina amb el qual s’enfrontarà, especialment a la recta final del curs, i enfoqui el Màster com una autèntica avantsala d’aprenentatge de projectes futurs i una oportunitat per a conèixer a companys amb interessos comuns.