Perfil Laura Grau

Em dic Laura Grau, tinc 25 anys i vaig néixer a Barcelona. Sóc llicenciada en Humanitats (especialitat en Història de l’art) per la Universitat Pompeu Fabra i la Albert- Ludwigs- Universität Freiburg. Al juliol de 2011 vaig finalitzar el màster en Gestió Cultural (especialització en ICC) de la UOC. Fa quasi 5 anys que visc a Alemanya, on he estat treballant sempre en el sector cultural, concretament a institucions com el Goethe- Institut, l’International House o el museu ZKM, entre d’altres. De juliol a desembre del 2011 vaig aconseguir una beca Tàndem de Gestió Cultural de l’AECID, el que em va portar a treballar al Centre de Formació de l’Antigua, Guatemala. Actualment resideixo a Frankfurt i treballo com a autònoma a l’Instituto Cervantes i a l’assessoria financera DVAG, i estic realitzant un curs a distància sobre “Vulnerabilitat y exclusió: entorns d’intervenció socioeducativa” de l’Instituto de Estudios para la Paz y la Cooperación (IEPC) d’Oviedo.

Què et va animar a matricular-te al Màster en gestió cultural?

Buscava un màster que nos fos molt limitat en el sector (que abastés varis camps), tractés la realitat actual de la gestió cultural i m’ajudés a anar-me posicionant dins el sector. Així mateix m’era important que fos a distància i el pogués cursar fos on fos.

Tens relació professional amb l’àmbit de la Gestió cultural?

Sí, però com comentava abans, actualment no m’hi dedico al 100%. Penso que en aquests moments el sector cultural està patint (com sempre, la cultura és la primera en rebre retallades) i no és fàcil trobar una feina estable en ell.

Quines experiències destacaries del teu pas per la UOC i de la teva etapa com a estudiant del Màster?

Sens dubte les pràctiques (contacte directe amb professionals de Fira Tàrrega) i el treball final de màster van ser experiències molt enriquidores. Així mateix, els debats, a partir dels quals se’ns avaluava, van ser, en la gran majoria, importants fonts dinàmiques d’informació, reflexió i aprenentatge.

Has pogut aplicar les competències i  els coneixements apresos a la teva vida laboral?

En gran part, però la teoria no deixa de ser teoria. Sens dubte, el que més he aplicat han estat consells personals dels tutors i/o professors i, fins i tot, de companys. Penso que el feedback és imprescindible, tant en aquesta professió tan volàtil com al llarg del màster mateix.

Què recomanaries a un estudiant que ara comenci el programa?

Entrar amb molta motivació i moltes ganes i no deixar-se desmotivar pels daltabaixos del sector. I sens dubte, una cosa que personalment jo sempre tinc al cap és el “pensar en gran” (no limitar-se), és a dir, aprofitar les innumerables possibilitats que ofereix l’àmbit de la gestió cultural tant en la recerca de feina, com en l’execució de projectes mateix.