El Premi Internacional Ramon Roca Boncompte

4 de febrer de 2013

Convocat per Ros Roca Group i FiraTàrrega, està dotat amb 6.000 EUR i té l’objectiu de contribuir al desenvolupament de la difusió de la recerca en el camp de la gestió cultural

Per tercer any consecutiu ha estat convocat el Premi Internacional Ramon Roca Boncompte d’Estudis de Gestió Cultural, un dels més ben dotats econòmicament (6.000 EUR) en la seva especialitat. Els organitzadors, Ros Roca Group i FiraTàrrega, estan molt satisfets amb la projecció que ha assolit aquesta convocatòria en només dues edicions, fet que es constata amb la procedència dels estudis que s’hi presenten, de països com els Estats Units, Cuba, Alemanya, Argentina o Perú, entre molts d’altres.

Els estudis han d’estar centrats en l’anàlisi o la recercaen el camp de la gestió de la cultura, com ara treballs sobre l’impacte de l’acció cultural en el territori, models de cooperació cultural, polítiques culturals, gestió d’organitzacions, perfils de professionals i de públics, estratègies innovadores, models de finançament, estratègies de comunicació, etc. Els interessats a presentar els seus treballs, que han de ser inèdits i han de tenir una extensió mínima de 60 DIN A4, tenen temps fins al 15 d’abril de 2013.

El jurat que valorarà els estudis estarà integrat per representants de la Universitat de Lleida, la Universitat de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat Oberta de Catalunya, a més de representants de Ros Roca i FiraTàrrega. Més enllà dels continguts, el jurat tindrà en compte especialment la novetat de la recerca o la seva metodologia, la rellevància de la temàtica, l’obertura envers nous àmbits, la capacitat transformadora dels models de gestió i polítiques culturals, així com la seva aplicabilitat al món professional.

En l’edició 2012 el Premi se’l va endur el treball Cultura_apport, d’Imma Romero, que tractava sobre el foment de la participació ciutadana en la cultura; el 2011 el guanyador va ser el treball El retorn social de les polítiques culturals: com mesurar el valor públic de la cultura?, un estudi col·lectiu de Nicolás Barbieri, Xavier Fina, Eva Merino, Adriana Partal i Joan Subirats.

Informació sobre les bases i el full d’inscripció

FLYER_CAT