Pràctiques presencials

27 de gener de 2014

Els estudiants del Màster Universitari en Gestió Cultural UOC-UdG-UIB tenen la possibilitat de cursar pràctiques curriculars presencials a empreses de gestió cultural capdavanteres del nostre país.

Les institucions que s’ofereixen per a pràctiques presencials aquest semestre són:

Ciutats i Governs Locals Units: Amb seu mundial a Barcelona la CGLU va ser creada l’any 2004, com a resultat de la fusió de tres associacions de ciutats i governs locals prèviament existents. La CGLU té des de l’any 2004 un programa cultural important, basat en l’Agenda 21 de la cultura i la Declaració “La cultura és el quart pilar del desenvolupament sostenible” (aprovada a Mèxic el 2010) on els estudiants que s’hi presentin tindran la possibilitat de treballar.

Verkami: Reconeguda per tots, els estudiants tindran la possibilitat de conèixer des de dins un nou paradigma en el finançament i la creació cultural com és el crowfunding en l’empresa puntera en el sector a Espanya i el sud d’Europa, que ha mogut i gestiona centenars de projectes culturals en el seu dia a dia.

Associació de Veïns i Comissió de Festes del Farró: El  2012 l’Associació de Veïns i Comissió de Festes del Farró pren una nova empenta, quan veu renovada la seva junta. I durant aquests dos anys, s’ha procurat realitzar tot d’activitats per tal de que veïns, entitats i comerciants gaudissin del barri. Els estudiants que decideixin optar per aquesta proposta podran tocar tots i cada un dels pilars que es necessiten gestionar per tirar endavant activitats culturals de proximitat.

Associació de Professionals del Circ de Catalunya: Com a entitat privada, independent i sense ànim de lucre, aquesta associació té l’objectiu de promoure i difondre el circ en la vida cultural, social i econòmica del país. Amb gairebé 300 professionals associats, l’APCC cohesiona, vertebra i representa el sector del circ a Catalunya. Aquí l’estudiant tindrà la possibilitat d’estar en contacte amb el dia a dia d’una associació capdavantera en l’àmbit del circ.

Interarts: Aquesta agència privada amb projecció internacional es dedica a donar suport al disseny de polítiques culturals, contribuir als processos de desenvolupament des del sector cultural, facilitar la transferència de coneixements i informació en el camp de la cultura. Les principals àrees d’activitat són les polítiques culturals i la cooperació cultural. En aquest cas l’estudiant interessat participarà en un projecte concret que gestiona i lidera l’entitat.

MODIband: Aquesta empresa va néixer amb l’objectiu de promoure la cultura entre la ciutadania. Avui es dedica principalment a dos projectes cinematogràfics de creació pròpia, Sala Montjuïc i El Meu Primer Festival, així com a oferir serveis de programació i producció cultural per tercers. Sempre des del rigor i l’amor per les coses ben fetes, i amb l’objectiu de contribuir a una escena cultural més rica, crítica i plural, l’estudiant podrà viure el dia a dia d’una petita empresa amb grans projectes.

Ajuntament de Sant Just Desvern: Aquesta oferta possibilita a l’estudiant conèixer de prop les dinàmiques de l’oferta cultural local d’aquest Ajuntament. Les pràctiques proporcionaran experiència en l’elaboració de diagnosi i en la realització d’estudis de necessitats.

Joventuts Musicals d’Espanya: Aquesta és una xarxa d’associacions culturals, classificat per la UNESCO, com “el moviment cultural juvenil més important del món”. Xarxa internacional i multicultural que ofereix activitats múltiples i diversificades en tot el món, que l’estudiant podrà conèixer de prop.

Nau Côclea: Centre de Creació Contemporània fundat el 1996 a Camallera, Alt Empordà, Girona. Es  produeixen i es presenten exposicions, projectes d’art sonor, formació per a creadors i divulgació artística. Així com també hi ha un programa de residències. Aquest centre sempre està obert a idees, desitjos i projectes, per tant aquell estudiant que tingui ganes de compartir els seus, aquesta és la seva institució.

Núvol: Aquesta entitat és un observatori català global, on centren totes les seves informacions en aquells actes que sovint queden fora dels radars del grans diaris. Aquest diari digital no intenta donar notícia en primera línia de tots els esdeveniments culturals, però no s’obliden d’aquests i intenten buscar-los un lloc perquè siguin vistos i els lectors en tinguin coneixement. Aquí l’estudiant podrà participar en el dia a dia del diari a través de diferents tasques.

Els estudiants interessats han de seguir les indicacions de la Secretaria del Campus Virtual, on trobaran els requisits i les indicacions corresponents.

Cada semestre, el Màster Universitari en Gestió Cultural UOC-UdG-UIB amplia la seva xarxa d’empreses i institucions vinculades a les pràctiques, per tal d’apropar els estudis en gestió cultural al món professional.

Programa de Gestió Cultural
Estudis d’Arts i Humanitats