La Càtedra UNESCO de Polítiques Culturals i Cooperació de la UdG | Gestió Cultural

2 de juny de 2016

La Càtedra UNESCO de Polítiques Culturals i Cooperació de la UdG és fruit d’un acord establert l’any 2000 entre la UNESCO i la Universitat de Girona, amb l’objectiu d’impulsar una iniciativa internacional en el camp de la cultura, complementant altres accions de cooperació dutes a terme des de la Universitat.

Les principals accions que s’hi duen a terme estan vinculades a la gestió cultural, polítiques culturals internacionals i territorials, polítiques educatives, formació de capital humà, cooperació al desenvolupament i diversitat cultural.

Actualment, la Càtedra es troba immersa en diversos projectes que engloben un ampli ventall de tipologies. Enter elles:

• El desenvolupament i seguiment del projecte REC, iniciativa impulsada des de la Càtedra, InterArts i Arrels Urbanes, amb la qual s’ha treballat amb joves en risc d’exclusió social a través de les arts, a la vila de Salt.
  • Avaluació del projecte educatiu Benjamin de Sefarad, iniciativa de Caminos de Sefarad – Red de Juderías de España, en col·laboració amb diversos centres escolars d’educació secundària de l’estat espanyol.
  • Projecte de planificació cultural de Guinea-Bissau, en col·laboració amb l’Associació Ajuda de Desenvolvimento do Povo para Povo Guinea-Bissau, incloent la realització d’una cartografia cultural de l’estat, formació als gestors culturals del país i planificació estratègica cultural.
  • Juntament amb JASS Mesomèrica, entitat amb presència a Mèxic, Guatemala, Hondures, Costa Rica, Panamà, Nicaragua i El Salvador. Realització d’un recurs educatiu online que recull i sistematitza tots els coneixements i experiències adquirits a través del Curso Mesoamericano de Formación en Liderazgo Estratégico para Mujeres Indígenas y Rurales en Defensa de sus Derechos.
  • Fruit de la voluntat d’acostar la cultura i les arts a l’educació, el 2014 va néixer l’Associació ConArte Internacional, com a resultat de les relacions entre la Càtedra i ConArte Mexico, entitat que treballa en projectes d’educació a través de les arts escèniques i la música. ConArte està liderant el projecte Planters, a través del qual s’estan engegant activitats d’educació a través del teatre, la dansa i la música en diverses escoles de L’Estartit – Torroella de Montgrí, Salt i Figueres.

La Càtedra ofereix la possibilitat de realizar pràctiques de Gestió Cultural en el marc de les pràctiques presencials establertes en el Màster de Gestió Cultural UOC-UdG, una oportunitat de conèixer de primera mà el funcionament d’una institució, la tasca principal de la qual és la conceptualització, realització, aplicació, seguiment i avaluació de les polítiques culturals.