Espais al marge – Polítiques culturals, creativitat i cultura lliure

#EspaisalMarge

Flora Bacquelaine Vidal de Llobatera

PDC Màster #gestiócultural UOC – UdG

El proper divendres 15 de desembre, de 10h a 19h, tindrà lloc a l’aula C3 i A2 de la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona la II Jornada «Espais al marge» sota el títol «Polítiques culturals, creativitat i cultura lliure».

El programa d’aquest any es proposa com un espai de debat sobre cultura conformat per perspectives i experiències personals i professionals diverses. Aquesta jornada vol ser un exercici introspectiu sobre el propi marc mental i té, com a principal objectiu, la generació de reflexions crítiques sobre les polítiques i les pràctiques culturals a l’actualitat.

El projecte Espais al marge disposa d’un espai virtual en el que s’hi pot trobar el programa així com el repositori digital dels continguts de la jornada, que s’enregistraran en vídeo. A més, també compta amb un espai de debat, un fòrum obert on es plantegen els temes que s’aborden a la II Jornada. També es podrà seguir les taules de debat així com participar amb aportacions o noves propostes a través de Twitter, des d’on a través de l’etiqueta #EspaisalMarge, es podrà seguir el debat en directe.

El programa consta de quatre taules rodones entorn les “Polítiques culturals, creativitat i cultura lliure”, amb la participació de Jorge Luis Marzo (historiador de l’art), Víctor Sampedro (URJC), Salvador Martí i Puig (UdG), David García Arístegui (autor de ¿Por qué Marx no habló de copyright?), MawaTres (UPV-EHU), Clara Garí (Nau Coclêa), Esteve Subirah (Col·lectiu Buit) i Oriol Terrats i Guillermo Basagoiti (Espai Tònic). Els debats seran moderats per membres de l’equip organitzador com Josep Lluís Fecé (UdG), Daniel Rodríguez Suárez (UAM), Flora Bacquelaine (UOC-UdG) i Olga Taravilla (Les Golfes).

espais-al-marge-politiques-culturals-creativitat-i-cultura-lliure-gestio-cultural

Les jornades «Espais al marge» sorgeixen de la voluntat d’acostar els projectes de producció i/o exhibició al debat cultural, amb l’objectiu d’acabar amb l’escletxa de separació que lamentablement, tan sovint, es deriva de l’aïllament de la distinció entre pràctica i teoria. La fita és visualitzar el fil que ho connecta tot.

L’establiment d’aquest espai comú, conformat per perspectives i experiències personals i professionals diverses, té com a principal objectiu la generació d’un marc mental compartit per polítiques culturals -i la relació que aquestes estableixen amb l’art- i que, a més, es pretén que que es troben en l’essència de la pràctica cultural però que, tanmateix, són “invisibles”.

Les entitats responsables de la II Jornada «Espais al marge» 2017 són l’Associació Artística Les Golfes, CoEspai i el Departament de Filologia i Comunicació de la Universitat de Girona; amb el suport de l’Ajuntament de Girona, Girona Cultura i la col·laboració de la Universitat de Girona. Càtedra UNESCO de Polítiques Culturals i Cooperació, Grau en Comunicació Cultural i la Diputació de Girona i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona.