Cultura i pràctica: una dualitat latent

29 de juny de 2016

La pràctica de la gestió cultural és essencial per entendre com funciona el sector.  Ajuda a identificar els reptes que ens podem trobar com a gestors culturals tan en institucions de caràcter públic, com de caràcter privat  o associatiu. Per tant la teorització sobre la cultura i la pràctica de la mateixa han de contemplar-se com un tàndem indestriable, necessari a l’hora d’imaginar qualsevol futur en la gestió de la cultura.

Aquest semestre acadèmic que finalitzem hem tingut 24 estudiants que han desenvolupat les seves pràctiques de forma presencial en diferents institucions. Com sabeu aquestes pràctiques es poden triar d’ un catàleg que oferim des del Màster de gestió Cultural UOC-UdG o poden ser proposades per part dels estudiants acomplint uns mínims requisits.

Entre les institucions que han acollit estudiants aquest semestre hi ha departaments i regidories de cultura de diferents ajuntaments, com el de Manresa, Gavà, el Prat, Vilafranca i Tortosa. També hi ha fundacions, com la Fundació de la Comunitat Valenciana Auditori Teulada Moraira, Fundació Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont, la Fundación Amantes de Teruel, i la Fundació Rafael Masó. Finalment han participat estudiants que han desenvolupat les seves pràctiques a institucions publiques i privades de caràcter divers, com Liberdrac Llibreria, L’Animal a l’esquena, Nau Coclea, Modiband i  Lúdic 3, entre d’altres.

Des d’aquí volem felicitar a tots els estudiants i les institucions per fer d’aquest programa de pràctiques presencials tot un èxit.

Moltes gràcies!