Seminari internacional: “Joan Miró al segle XXI: l’artista i la figura històrica”

31 d'octubre de 2013

La Fundació Joan Miró i els Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC organitzen tres conferències sobre la figura de Joan Miró al segle XXI. L’activitat compta amb el patrocini del Programa Internationalisation at Home de l’Obra Social “la Caixa”.

Les conferències tenen lloc el dijous 7 de novembre a les 19h a la Fundació Joan Miró.

Les presentacions, de la mà dels professors Robert Lubar, Christopher Green i Rémi Labrusse, giren entorn al pas de Joan Miró d’artista contemporani a figura històrica i plantegen com aquest canvi afecta l’estudi de la seva obra.

Robert Lubar, professor de Belles Arts al Institute of Fine Arts de la New York University, presenta la ponència Joan Miró del present al passat. Rémi Labrusse, professor d’art contemporani a la Université Paris Ouest Nanterre La Défense, exposa The Contemporary Reception of Miró: Questions and Contradictions. Christopher Green, professor d’Història de l’art al Courtauld Institute of Art de la University of London, parla de Miró after 1950: The Author and the Original.

Les ponències tenen lloc en el marc d’un seminari internacional sobre l’estat dels estudis mironians. El seminari reuneix a Barcelona, durant els dies 7 i 8 de novembre, alguns dels màxims experts nacionals i internacionals en la figura i l’obra de Joan Miró: Dr. Robert Lubar (Institute of Fine Arts, New York University), Dr. Christopher Green (Courtauld Institute of Fine Arts), Dr. Rémi Labrusse (Université Paris Ouest Nanterre La Défense), Dr. Joan M. Minguet Batllori (Universitat Autònoma de Barcelona, UAB), Dr. Fèlix Fanés (Universitat Autònoma de Barcelona, UAB), Dra. Maria Josep Balsach (Universitat de Girona, UdG), Teresa Montaner (cap de l’Àrea de Conservació de la Fundació Joan Miró, Barcelona) i Rosa Maria Malet (directora de Fundació Joan Miró, Barcelona). Les conferències del dia 7 de novembre són l’activitat del seminari oberta al públic.

Informació pràctica:

Les conferències tenen una durada prevista d’entre 20 i 30 minuts.
La conferència de Robert Lubar és en català i les de Christopher Green i Rémi Labrusse en anglès.
Aforament limitat. Es demana confirmació d’assistència a confirmacions@fundaciomiro-bcn.org.

Per a més informació: Helena Nogué – Premsa Fundació Joan Miró
+34 934 439 070 – +34 630 634 905 – press@fundaciomiro-bcn.org