Vil.la Musical del Vallès (TFM)

1 de maig de 2013

Silvia Samper González, estudiant que ha cursat el Màster de Gestió Cultural, en la seva vessant professionalitzadora el curs acadèmic 2011-12, presenta el seu treball final de Màster.

L’VMV, -Vil·la Musical del Vallès- és un centre de creació musical. Un espai dinàmic, flexible, obert i acollidor, on vetllar per l’experimentació dels artistes en el seu procés creatiu. Un equipament dirigit a la promoció de la creació, investigació i difusió de la música local. Amb aquest propòsit, la oferta de serveis del centre s’adapta a les necessitats creatives dels joves músics emergents de la zona, alhora que treballa en connexió amb la resta del context musical nacional per difondre la seva activitat.

A la funció de contenidor i plataforma de projectes musicals, se li suma la funció de generador d’activitats complementàries dirigides al territori més proper, en ferm compromís amb el seu entorn immediat per potenciar la convivència i la transformació social i cultural del municipi.

Els tres eixos de treball del centre son:

Com a laboratori: Espai per donar impuls a la producció musical emergent. Centre per el diàleg, reflexió i experimentació.

Com a auditori: Espai per a la difusió dels artistes locals, interaccionant amb altres circuits i sistemes de difusió, locals i globals. Punt de trobada entre artistes i públic, que amplia la oferta pública i privada d’oci musical a la zona.

Com a centre polivalent: Centre de portes obertes a tots els públics: escoles, públic adult, tercera edat, grups amb diferents característiques que vulguin aproximar-se a la música des d’una vessant d’oci i educativa.

El centre resideix a Sant Cugat del Vallès, en l’edifici que l’Ajuntament va habilitar com a equipament cultural, cedit actualment al centre sota una de les propostes d’acció recollides dins del Pla de Cultura del municipi.